سبزه

عکس , رمان , شعر ,....

سبزه

عکس , رمان , شعر ,....

تلاوت «قرآن کریم» بهترین راه حل افسردگی است

سلام
مطلب جالبیه.حتما بخونید.

خبرگزاری فارس: یک محقق و صاحبنظر مسایل دینی گفت: تلاوت «قرآن کریم» بهترین راه حل دلشوره وافسردگی است.
«عبدالکریم شمشیری» در نشست مشترکی با کارکنان خبرگزاری فارس در سالن اجتماعات این خبرگزاری درباره اعجاز قرآن کریم گفت: قرائت و عمل به «قرآن کریم»، انواع و اقسام بدبینی را در وجود انسان از بین می‌برد.   وی اظهار داشت: در قرآن 365 بار کلمه «یوم» آورده شده است؛ یعنی به تعداد روزهای سال. همچنین کلمه «شهر»(به معنی ماه) 12 بار استفاده شده است.
شمشیری در ادامه اضافه کرد: همچنین کلمات متضاد، در قرآن به یک اندازه به کار رفته است؛ یعنی مثلا اگر 20 بار از کلمه رحمت استفاده شده باشد به همین اندازه از کلمه مصیبت استفاده شده است.
این محقق قرآنی اظهار داشت: کلمات «شهید»، «شاهد» و «شهدا» نیز در تمام قرآن هفتاد و دو بار آمده است؛ یعنی به اندازه شهدای کربلا. «وجه» و «وجوه» هم در قرآن 72 بار استفاده شده است. زیرا شهید نظر می‌کند به وجه الله.
وی گفت: کسی که شکر خدا را به جای آورد، قرآن بهترین راه‌ها را به او نشان می‌دهد.
وی درباره رفع دلشوره در زندگی انسان معاصر افزود: اگر بخواهیم دلشوره‌ها حل شود به چند نکته باید توجه کنیم که مهم‌ترین آن‌ها تلاوت قرآن و نذر کردن است.
شمشیری با اشاره به معجزات قرآن کریم ادامه داد: هر وقت مشکلی پیدا کردید، سه بار نذر کنید؛ همان سه موردی که حضرت زهرا(س) فرمود در دنیای شما آن سه چیز را دوست می‌دارم: اول، صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، دوم، خواندن قرآن و سوم، کمک به مستمندان و رسیدگی به دردمندان.
این محقق اسلامی گفت: اگر قرآن نخوانیم، حتما در آینده مصیبت و بلا می‌بینیم. قرآن می‌فرماید: هر کس که ذکر خداوند را کنار بگذارد حتما شیطان همراهش می‌شود. (سوره زخرف آیه 36)
شمشیری اضافه کرد: قرآن بدبینی را از بین می‌برد. بدبینی بر دو نوع است؛ بدبینی به خدا و بدبینی به انسان. گاهی باید سال‌ها ذکر بگوییم تا این درخت میوه بدهد و نباید زود از خداوند ناامید شد. خداوند فرمود: فهمیده‌ترین انسان‌ها کسی است که به دیگران امید بدهد.
وی با بیان این‌که قرآن در همه زمینه‌ها از مسائل پزشکی و ریاضی گرفته تا مسائل دینی، سخن دارد، افزود: خداوند جبار است، یعنی جبران کننده و در سوره شورا می‌فرماید: تعداد بلاهایی که خداوند از ما دور می‌کند از تعداد نعمت‌هایش بیشتر است.
وی در پایان گفت: اگر از دل‌مان چیز بدی گذشت، فورا باید یکی از حروف مقطعه قرآن را بخوانیم، چون این آیه‌ها به ما آرامش می‌دهند.


یاعلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد